Informatika
és távközlés
Azért választottuk az informatika szakot, mert olyan irányt szerettünk volna, amely aktuális, amelynek van értéke a munkaerőpiacon és keresett lesz a későbbiekben is. A mai digitális világban már minden szférában – a hivataloktól a legkisebb vállalkozásokig IT-eszközöket, alkalmazásokat használnak a munkavégzéshez. Éppen ezért informatikai szakemberekre mindig szükség lesz. Ez a szakma tehetség és ambíció függvényében számos lehetőséget kínál, az egyszerű rendszergazdától a komoly programozóig széles a paletta a betölthető munkakörök tekintetében. Ezen kívül mindig van benne lehetőség a fejlődésre, hiszen újabb és újabb technológiák, alkalmazások látnak napvilágot. Ez egy olyan szakma, szakirány, amellyel a középiskola elvégzése után már el is tudnak helyezkedni a tanulók, de jó alapot szolgáltat a felsőoktatásba is. A képzést tekintve nagy arányban vannak gyakorlati órák, melyeken tökéletesen el lehet mélyíteni az elméletben megszerzett tudást. Az órákon számos olyan dolgot tanulhatnak meg a gyerekek, amelyek használható tudást adnak a mindennapi élethez is (Word, Excel, PowerPoint, stb.).
Ez a szakma azoknak a tanulóknak kiváló választás, akik komolyan érdeklődnek a számítógépek iránt, hiszen a későbbiekben a hobbijuk lehet a munkájuk.
Sz. Katalin
Az általános iskola utolsó éveiben nem volt kétséges számunkra, hogy gyermekünk hol folytatja a középiskolai tanulmányait: mindig is érdekelte a cukrászat, de otthon, önállóan nem készítette el a kiválasztott süteményeket.
Az iskolai oktatás és a környezet pozitív hatással volt és van mai napig gyermekem szakma iránti érdeklődésére és fejlődésére. Amióta az iskolában és a gyakorlati munkahelyen is bővítette tudását, merészen vállalkozik az új és kihívásokkal tűzdelt készítmények bemutatására családon belül. Szülőként büszkeséggel tölt el, hogy az ország tortáját is elkészítette, melynek nagyon örült a család.
Gyermekem mindenképpen szeretne a cukrász szakmában elhelyezkedni, hiszen szereti és tudja is. Az elkészített süteményekről, tortákról képeket is készít, ezeket bemutatja a munkahelyen és az iskolában is oktatási keretek között.
Azt gondolom, nagyon fontos, hogy felnőttként olyan munkánk legyen, amit valóban szívesen végzünk, amit szeretünk – ettől az iskolától teljes mértékben megkapjuk az ehhez szükséges ismereteket, támogatást.
Szívből ajánlom a Sipkayt azoknak a diákoknak, akik nem csupán szeretik a süteményeket, hanem szívesen megtanulnák elkészíteni is azokat.
Szakolczai Zsuzsanna
Cukrász
Egészségügy ágazat
Minden szülőnek fontos, hogy a gyermeke megfelelő iskolába járjon és olyan pályára lépjen, amivel az életben el tud helyezkedni, illetve amit szívesen végez majd. Éppen ezért nagyon jó választás volt a Zay Anna Technikum és Kollégium a gyermekem részére. Ebben az iskolában olyan tanárok taníthatják, akik dolgoztak az egészségügyben és a kórházban, így minden bizonnyal megtanítják a diákokat a legfontosabb tudnivalókra és megfelelően felkészítik őket az érettségire. A tanulóknak lehetőségük van a Jósa András Oktató Kórházban gyakorlatozniuk, ahol elsajátíthatják a legfontosabb gyakorlati munkafogásokat, személyesen is megtapasztalhatják az elméletben tanultakat, részt vehetnek különféle beavatkozásokban. A gyakorlaton szerzett élmények, ismeretek, tapasztalatok nagyon hasznosak lesznek a jövőben, biztos vagyok benne, hogy megkönnyítik a munkájukat.
Minden olyan gyereknek ajánlom ezt az iskolát, aki a jövőben az egészségügyben szeretne elhelyezkedni és olyan helyen szeretne tanulni, ahol mind az elméleti, mind a gyakorlati alapokat tökéletesen elsajátíthatja.
Turzai Ilona
Magam is egészségügyi szakközépiskolába jártam, sokat meséltem a lányomnak az akkori iskolai éveimről, a szakmai képzésről. Ez felkeltette az érdeklődését és úgy döntött, hogy ő is ezen a területen szeretne továbbtanulni. A Zay iskoláról nagyon sok jót hallottunk, és mindezt meg is tapasztalta gyermekem, amikor elkezdte a 9. osztályt. A közismereti tantárgyak mellett nagyon sok szakmai tantárgyat tanulnak a diákok. A magas színvonalú szakmai ismeretekkel rendelkező oktatók mindent megtesznek azért, hogy tudásuk legjavát nyújtsák a tanulóknak és sikeresen felkészítsék őket az érettségi vizsgára. Szakmai felkészültségük naprakész és hatékonyan tudják alkalmazni a legcélravezetőbb módszereket az elméleti és a gyakorlati oktatás minden területén. A digitális oktatás alatt is a helyzetnek megfelelően, a legváltozatosabb módszerekkel adták át a tananyagot. Az évközi és a nyári gyakorlatot a kórházban kell teljesíteni, ahol az iskolában tanult elméleti ismereteket a gyakorlatban is tudják alkalmazni a tanulók, valamint tapasztalatokat szerezhetnek a betegek ellátásában, gondozásában, a különböző egészségügyi, orvosi vizsgálatokban. Mind az iskolai oktatás, mind a kórházban töltött gyakorlat hozzájárulnak ahhoz, hogy hivatásukat a későbbiekben magas színvonalon és szakszerűen műveljék.
Teljes mértékben elégedett vagyok az iskolában folyó nevelő-oktató munkával és a duális képzőhelyen töltött gyakorlattal. Gratulálok az oktatóknak és további sok sikert kívánok munkájukhoz!
Juha Gabriella
Nagyon jó választásnak tartom a Zay Anna Technikum egészségügy ágazati képzését gyermekem részére. Az oktatók kiválóan leadják és megtanítják a szakmai tárgyakat a tanulóknak, amit a diákok később a gyakorlaton is tudnak hasznosítani.
Előnynek tartom a gyermekem részére, hogy olyan tanárok tanítják a szakmai anyagot, akik már dolgoztak egészségügyben és a tapasztalataikat át is tudják adni. Az érettségire való felkészítés is nagyon jó ebben az intézményben, így ez az iskola a legkiválóbb döntés minden olyan ember számára, aki az egészségügyben akar dolgozni. Csak ajánlani tudom azoknak a szülőknek, akiknek a gyermeke elhivatottságot érez az egészségügy iránt.
Ajánlom azoknak, akik egy kiváló helyen akarják taníttatni gyermeküket, akiknek fontos a szakmaiság és a tanulóbarát környezet.
Pál Gézáné
Levente nagymamájaként nagyon örülök, hogy felvették az unokámat a Telekibe építőipari ágazatra, mert nagyon jól érzi magát ebben az iskolában és nagyon jól teljesít. Általános iskolában sajnos nem volt jó tanuló, így mindenképpen szakmában kellett gondolkoznunk a középiskolai tanulmányokat illetően. Azonban a szakmai tantárgyak meghozták a tanuláshoz való kedvet, így Levente már a közismeretei tárgyakkal is szívesen foglalkozik, sikerült javítania az általános iskolai eredményeiken is. Miért az építőipar? Mert ezen belül eldöntheti majd, hogy melyik szakirányt válassza, lehet belőle burkoló, illetve festő is. A családban a nagybátyja építési vállalkozó, így bármelyiket is fogja választani az unokám, mindegyiket tudja majd hasznosítani. A nagybátyja kimondottan örül, hogy a későbbiekben egy családtaggal bővülhet a vállalkozása. De azt sem tartjuk lehetetlennek, hogy egymás után mind a két szakmát megszerzi. Amennyire nem szeretett iskolába járni általános iskolai tanulóként, most éppen az ellenkezőjét tapasztaljuk; nagyon lelkes, különösen a gyakorlatot szereti.
Az iskola is nagyon tetszik neki, mind a környezet, mind a tanárok; a Teleki jó választásnak bizonyult.
Molnár Levente nagymamája
Építőipar
Ács
A családban az édesapa szakmája is ács, saját vállalkozása van, de Dani nagyobbik testvére is ács. Mindketten az Inczédyben (a régi 110-es iskolában) tanultak, így nem is volt kérdés, hogy Dani is ide jelentkezett, szintén ács tanulónak. Az apja vállalkozása segítségével rengeteg gyakorlatot, tapasztalatot szerez, nagyon sokat segít az édesapja által vállalt tetőszerkezetekkel, zsaluzással kapcsolatos munkákban. Az iskolában szintén megkap minden elméleti, gyakorlati tudást ahhoz, hogy a későbbiekben ő is saját vállalkozást indíthasson. Sokan úgy gondolják, hogy ez egy veszélyes és fárasztó munka – valóban, tűző napon dolgozni nem kellemes.
De aki igazán szereti ezt a szakmát, szépen megélhet belőle, hiszen ácsokból egyre kevesebb van.
Koncsosné Gönczi Ildikó
Burkoló
Nálunk nem is volt kérdés, hogy a fiú valamilyen fizikai szakmát tanuljon, sosem szeretett íróasztal mögött ülni. Az édesapja az építőiparban dolgozik kőművesként, de az ő idejében ezt a két szakmát még nem választották ketté, így ő főként burkolattal kapcsolatos munkákat vállal. Bence pedig bizony szünetekben jár vele dolgozni, segíteni neki, így megtetszett neki ez a szakma. Az általános iskola után természetes volt, hogy a burkoló szakmát választjuk, már csak azért is, mert egészen jó ösztöndíjat lehet kapni, ha jól tanul a gyerek.
A későbbi tervekben pedig egy saját vállalkozás szerepel, hiszen ez a szakma egyre keresettebb.
Turbula Tímea
Épület- és
szerkezetlakatos
A szerkezetlakatos szakma a munkaerőpiacon hiányszakmának számít, ezért fontos, hogy minél több szakembert képezzen az ország. Nem csupán hazánkban, de külföldön is remek elhelyezkedési lehetőséget biztosít, versenyképes fizetéssel. A műszaki rajz elsajátítása, a megfelelő gyakorlat megszerzése lehetővé teszi egyéb, a szakmához kapcsolódó képzések elvégzését is, de akár továbbtanulási alapot is nyújthat. Ráadásul a munkafeladatokon keresztül nem csupán elsajátítja a tanuló a szakmát, hanem sikerélményhez is jut, ami szintén nagyon fontos motiváció lehet. A szakma elvégzése alatt fejlődik a gyermek problémamegoldó képessége, megtanulja, hogyan kell csapatban dolgozni, milyen egy jó munkakapcsolat. Hátránya, hogy a nap végére nem feltétlenül maradunk tiszták, de a végeredmény, az elkészített produktum mindezt feledteti.
Ne felejtsük el, hogy egy üzem alappillérei a szerkezetet összeállító lakatosok, az ő munkájuk által lesz sikeres egy termék.
Fodor Sándor
IT
Szoftverfejlesztés
Marcit olyan 5 éve ez a terület érdekli, ezen a területen (szoftverfejlesztés) érzi úgy, hogy ki tud teljesedni, ebben a szakmában lát lehetőséget a fejlődésre, az innovációra. Az iskolában ehhez minden adott, biztosított számára mind az egyéni fejlesztés, mind pedig a csapatmunka. Inspiráló számára, hogy a munkájával az élet minden területén javíthat.
Szabóné Radnai Erzsébet
Az első szempont az volt a pályaválasztás során, hogy a fiamnak, Péternek affinitása van a programok bütyköléséhez Az összes többi szempont pedig az, hogy egészen jól lehet keresni egy olyan területen, amit hiányszakmaként tartanak nyilván, magas presztízsű és kulturált munkakörülmények jellemzik.
Sarkadi László
Zsoltit, a fiamat csak a programozás érdekelte. Itthon mindig azt mondta: „szeretnék maradandót alkotni”. Csinálgatott játékot, a netről már tanulgatta a programozást, és 5. osztályos korában azt kérte az általános iskolai osztályfőnökétől, hogy tanítsa már meg neki a Pythont.
Gábor Andrea
Mi mindenképpen olyan iskolát akartunk választani, ahol a gyermekünk szakmát tanulhat. Zolit érdekelte az informatika, ezt a szakirányt a jövő tekintetében is jó választásnak ítéltük.
Böszöri Judit
Az én fiam játékprogramokat szeretne tesztelni, fejleszteni. Ebben az iskolában szakmát és érettségit is szerez az 5 év alatt. Ha akar, továbbtanul, ha nem, azt gondolom, akkor is jó munkahelyet fog találni, jó fizetéssel. És nem utolsó szempont volt az is, hogy közel lakunk az iskolához.
Bényei Ildikó
Zoltán 6. osztályos kora óta ide készült a matematika tanárnő és informatika szakos tanár úr „hatására”. Döntésünket az is befolyásolta, hogy a gyermekünk magasabb szinten szeretné elsajátítani az informatika minden oldalát. A volt iskolájában nagyon jól működött a lego robotika, természetesen a versenyeken elért jó eredmények is segítették Zoltánt a végleges elhatározásában. A pályaválasztás során azt is szem előtt tartottuk, hogy technikum legyen a választott iskola. Én csak támogattam a döntésében!
Tóth-Petyi Tünde
Zsolti járt a Logiscoolba. Ott az oktatója Balogh Bence volt, aki javasolta neki ezt az iskolát. Így 5. osztály óta nem volt kérdés, hogy gyermekünk melyik sulit fogja választani.
Mandrusz Zsolt és Anikó
Bence választotta az iskolát és az informatika szakot, mi pedig támogattuk a döntését. Mindig is érdekelte az informatika, a programozás. Úgy gondoljuk, ez az intézmény megfelelő alapokat biztosít a jövőbeli tervei megvalósításához.
Horváthné Jászai Ildikó
Villanyszerelő
Pályaválasztás terén a szerencsésebb szülők táborát erősítjük, hiszen Dávid már 5. osztályos kora óta érdeklődik a villamosság és az elektronika iránt. Ebből kiindulva kézenfekvő volt a szakirányú választás, hogy villanyszerelőként szeretne továbbtanulni. Ismerősök ajánlása és a nyílt napon szerzett tapasztalatok alapján a Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Technikum és Kollégium mellett döntöttünk, így lett gyermekünk ennek az iskolának a tanulója. A választásunkat a mai napig nem bántuk meg, utolsó évesként csak még inkább biztosak vagyunk abban, hogy Dávidnak ebben a szakmában a helye. Az iskolai tanárok és a gyakorlati oktatók is megerősítették ebben Dávidot, de szülőkként mi is úgy látjuk, hogy a villanyszerelő egy olyan keresett szakma, ami a későbbieknek biztos elhelyezkedést és jó megélhetést nyújt majd gyermekünk számára.
Az intézményben szerzett pozitív tapasztalatoknak köszönhetően Dávid az érettségit is itt szeretné elvégezni, aminek szintén nagyon örülünk.
Szemecskó Csaba
Miért villanyszerelő szakmára jelentkeztünk? A válasz egyszerű: nekem építőipari vállalkozásom van és minden egyes nap azzal szembesülök, hogy nagyon kevés a szakember, a kétkezi munkás. A pályaválasztás előtt beszélgettünk a fiammal és azt a döntést hoztuk, hogy szakmát tanuljon inkább, annak nagyobb hasznát fogja venni. Természetesen, ha majd még akar továbbtanulni, akkor nyilván támogatni fogom. Bár én örülnék neki, ha az iskola után dolgozna és a saját vállalkozásunkat erősítené. Úgy látom, hogy a fiam nagyon megszerette a villanyszerelést, és hogy örömmel dolgozik benne. Igyekszem az iskolai gyakorlat mellett én is lehetőséget adni neki a gyakorlásra, szerintem egész ügyes. A szakma nem volt ismert a gyermekem számára, a választásban inkább az én gondolatomnak, tervemnek volt nagy szerepe; de véleményem szerint nagyon kevés 14-15 éves gyerek tudja, hogy mi szeretne lenni.
Azt gondolom, ez egy jó döntés volt mind az iskolaválasztás, mind a szakma tekintetében, annak pedig rendkívül örülök, hogy a fiam megszerette és tudja is ezt a szakmát.
Sándor Zoltán
Gyermekemnek (9/E osztályos tanuló) közösen választottuk ki az Elektronika és elektrotechnikai ágazatt. Eleinte a fiam nem tudta, hogy milyen szakmát válasszon, ezért nagyon sokáig gondolkodtunk azon, hogy az általános iskola után merre induljunk tovább. Fontos volt, hogy olyan szakma mellett döntsünk, ami őt is érdekli. A családunkban is van, aki a villanyszerelő szakmát tanulta és ebben a szakmában is dolgzik; ő nagyon sokat segít Leventének a tanulásban és sok mindent mesél a munkájáról is. Így volt lehetőségünk tőle bővebben tájékozódni a szakmáról, és sikerült a fiam érdeklődését is felkeltenie. Döntésünket másrészt az is indokolja, hogy jó megélhetési lehetőséget látunk benne, hiszen egy jó villanyszerelőre mindig szükség lesz; keresett szakember a munkaerőpiacon.
Biztos vagyok benne, hogy a fiam könnyen el tud majd helyezkedni, ha végzett a tanulmányaival.
Egy szülő